:::: MENU ::::

Moral sau nu?

Un email trimis de la un (fost probabil) angajat EMAG:

Acest mesaj se doreste a fi un semnal de alarma pentru a va pune in garda si a va atentiona de practici neconcurentiale de mare amploare, ale unuia dintre cei mai mari jucatori din online-ul romanesc, EMAG.RO.
Daca va desfasurati activitatea in domenii precum: electronice, electrocasnice, telefoane mobile, carti, dvd-uri, jucarii sau asigurari, sunt ferm convinsa ca acest mesaj este extrem important si in interesul fiecaruia dintre voi.
Am sa va rog sa cititi cu deosebita atentie cele enumerate mai jos si ramane la latidudinea voastra sa actionati cum veti considera mai bine in stoparea acestor acte nefiresti si mai mult decat atat, care fac rusine comertului online in general, si in special celui din Romania.
Numele meu este mai putin important, si doresc a-mi pastra anonimatul deocamdata. Am recurs la aceast gest pentru ca sunt pur si simplu scarbita de toate lucrurile pe care eram obligati eu si colegii mei sa le intreprindem, si pe care le veti descoperi cu surprindere, odata ce veti citi randurile de mai jos.

Am activat pana nu demult in echipa de monitorizare a concurentei in cadrul societatii Dante International, mai exact EMAG.ro. Tin sa va fac cunoscut faptul ca inca de la inceputul anului 2011, societatea pentru care am lucrat a pus bazele unui mic departament care are menirea si acum sa se ocupe cu monitorizarea concurentei. Mai precis acest departament monitorizeaza saptamanal activitatatea celor pe care staff-ul ii considera concurenti in mediul online.
Site-urile vizate sunt in acest moment: intend.ro, clickshop.ro, germanelectronics.ro, likeit.ro, bestkids.ro, strollers.ro, austasigurari.ro, rcalatineacasa.ro, rca-ieftin.ro, rcaieftin.net, crazytoys.ro, ookee.ro, jucariidejucarii.ro, idealbebe.ro, noriel.ro, dinoland.ro, bebecarucior.ro, okian.ro, libhumanitas.ro, carturesti.ro, books-express.ro , istyle.ro, quickmobile.ro, si multi altii care poate nu se regasesc in aceasta lista. Va rog sa retineti un amanunt deosebit de important: site-ul TOYZ.ro nu este inclus in programul de monitorizare, fiind parteneri Emag pentru categoria de jucarii, acestia beneficiaza si de statisticile centralizate pentru acest segment.
Procedura de lucru este una cat se poate de simpla si o voi exemplfica dupa cum urmeaza: saptamana de saptamana in anumite zile, se inregistreaza conturi noi pe magazinele online vizate, unde se plaseaza comenzi. Acest lucru ii ajuta sa urmareasca cu meticulozitate diferenta de la o saptamana la alta a numarului de comenzi si de clienti, calcul care se bazeaza pe numarul de ID afisat fie in comenzi, fie in contul de utilizator. De aici si pana la a stii cu exactitate care magazin are cresteri sau scaderi de vanzari pe anumite perioade de timp nu mai este decat un simplu pas, pe care Emag l-a facut, observand cu atentie fiecare miscare a concurentei, urmarind care le sunt punctele slabe dar si cele forte si actionand in momentul oportun pentru lansarea propriilor programe de promotii si oferte.
Toate comenzile care se plaseaza sunt pur si simplu ficitive, ceea ce inseamna ca numele, adresa de livrare cat si numarul de telefon sunt total neconforme cu realitatea. Atat numele cat si adresele de e-mail cu care se opereaza pentru inregistrari sunt de fiecare data altele. Este mai mult decat evident ca toate aceste comenzi sunt generatoare de pierderi financiare si consumatoare de timp pentru magazinele online vizate.
In incheiere pentru a va putea forma o idee si mai credibila, am sa va enumar doar cateva dintre numele folosite la inregistrare pe care multi dintre voi le veti regasi in sistemele dvs de urmarile a comenzilor, dupa cum urmeaza: Grigoras Liliana, Pascu Ionut, Milen Bobchev, Iordache Ana, Balgradean Darian, Ologu Alina, Pricop Ionut, Tincu Iulian, Adrian Botez, etc.
In speranta ca am reusit sa va trezesc interesul si ca am tras un semnal de alarma vizavi de aceste practici de concurenta neloiala duse la extrem, va doresc un An Nou luminos si plin de satisfactii pe toate planurile si fie ca adevarul si dreptatea sa iasa la suprafata!

Voua vi se pare moral ce fac cei de la EMAG?
Mie mi se pare normal sa existe un departament care sa analizeze concurenta.

Revenire: Confirm c-am descoperit comenzi fictive cu cateva nume din cele mentionate in mail. Comenzi anulate bineinteles.


8 Comments

  • Reply Gabi Udrescu |

    Mie mi se pare absolut genială abordarea! Sunt alte segmente din piaţa de eCommerce unde monitorizarea merge mult mai departe de atât. Eu personal, nu văd deloc unde e concurenţă neloială.

  • Reply Vlad |

    Cel mai jenant lucru mi se pare faptul ca un fost angajat si-a permis sa publice asa ceva. Mi se pare normal si sunt de laudat cei de la emag ca au un departament care sa monitorizeze toata piata. Nu cred ca o comanda fictiva pe saptamana afecteaza financiar un magazin online.

  • Reply Eugen |

    De cand au de a face “moralitata” si “afacerile”? In afaceri, mai ales in ceea ce priveste concurenta, nu exista: moralitate, prietenie, etc …

    Daca esti tipul “prietenos” mai bine nu te apuci de afaceri, te apuci de un ONG … Eu apreciez actiunile emagului si recunosc ca as face la fel … Poate chiar mai “agresiv”. Imi poate da cineva un singur motiv pentru care nu ar trebui sa stiu cat mai multe despre concurenta mea?!

  • Reply Cipy |

    Sunt binevenite actiunile de genul asta dar incerci sa cauti si alte metode decat sa faci comenzi fictive care sa aduca pierderi concurentilor.
    La nivel de moralitate nu mi se pare nicio diferenta intre asta si faptul de a avea tu un magazin si eu sa stau zi-lumina in fata usii sa nu poata nimeni intra. Asta nu mai e fair.

So, what do you think ?