:::: MENU ::::

Transalpina, din experienta personala

Am mai scris odata de Transalpina insa doar din citite. Acum scriu din postura unei persoane care a fost acolo.
Am plecat sambata dimineata din Bucuresti pe ruta Pitesti – Valcea – Calimanesti – Voineasa – Obarsia Lotrului (cam 370km). Acolo e inceputul aventurii.

Masina mea este una de strada , mai exact asta si vreau sa spun ca daca sunteti genul de conducator care nu sare de 50km/h in oras sau se sperie cand vede o masina de politie pe drum, drumul asta nu-i de voi.

Drumul trece pe la ~2200m inaltime si in 80% din lungimea sa se face pe creasta. Adica gol alpin, adica tu si vantu. Portiunea Obarsia Lotrului – Ranca are ~30km si se face fara nicio graba in vreo 3h. NU este asfaltat, este inchis circulatiei publice (deci puteti merge fara centura ca nu va amendeaza nimeni :)).

IMG_0199 Intrarea pe acest drum se face la intalnirea indicatorului din dreapta.
Se lucreaza intens la drumuri in zona asta asadar imediat dupa indicator in lipsa podului care e in constructie, trebuie trecut prin apa. Parerea mea dupa ce am vazut tot traseul e ca daca se trece fara probleme prin acel rau de vreo 30cm adancime se poate parcurge cu atentie intreg drumul.

Dupa ce se trece prin apa incepe urcarea destul de abrupta pe un drum prin padure unde e posibil sa gasiti noroi daca a plouat de curand. Sfatul principal e sa va miscati incontinuu ca sa nu pierdeti aderenta si urcati fara probleme cu orice masina. Portiunea asta are cam 3-5km si se urca in ~15 minute. Partea buna e ca imediat dupa asta incepe golul alpin.
IMG_0213
Cum am spus, se lucreaza intens si pe o portiune de 8-10km este lat drumul incat sa treaca 5 masini. Grija la portiunile unde sunt buldozere si excavatoare pentru ca e pamant netasat si cu pietre colturoase iesite in afara.

IMG_0220Pana aici a fost partea de mers cat de cat lejer. Una din portiunile grele e formata din niste trepte de stanca unde e cazul ori sa va ghideze cineva din fata, ori sa coborati si sa va uitati atent cum ar trebuii abordata situatia. E una din zonele care v-ar putea face sa va razganditi si sa faceti stanga imprejur. Este fix in zona a 2 lacuri glaciare (din pacate imi scapa numele).

IMG_0224 Alte obstacole majore ar fi damburile destul de inalte la care trebuie coborat si uitat inainte de a trece si mici paraie care sculpteaza drumul. De exemplu la mine a fost cazul sa facem un mic pod din pietre intr-un raulet ca sa putem trece.

Daca aveti masini in fata coborati si ajutati cand e cazul de impins, tras, facut podete. Si deasemenea acordati prioritate la urcare.
Am intalnire pe drum doar persoane care salutau, dadeau sfaturi despre ce e o sa intalnim…oameni civilizati.

IMG_0229 IMG_0231 IMG_0245 IMG_0246 IMG_0248
Ca si concluzie:
Drumul e destul de greu pentru masinile de strada si destul de usor pentru cele de teren.
Am atins de cateva ori cu “burta” pe jos insa nicio stricaciune in final.
Riscul sa cazi in vreo rapa e minor daca nu esti beat sau ramai fara frane.
La coborare foloseste frana de motor (viteza 1), e mai putin zguduitor pentru masina si n-ai cum sa aluneci.
Neaparat sa aveti roata de rezerva (daca sunteti ghinionisti din fire chiar 2) pentru ca mie personal asta mi se pare cel mai mare risc, sa-ti tai cauciurile prin pietrele ascutite.

Total vreo 720km (intoarcere pe Ranca-Horezu-Valcea-Pitesti-Buc) si se face fara nicio problema intr-o zi cu plecare de dimineata.

Drum bun!


So, what do you think ?